انواع تجهیزات شبکه

انواع تجهیزات شبکه

انواع تجهیزات شبکه، دستگاه های فیزیکی هستند که ارتباط و تعامل بین سخت افزار را در یک شبکه کامپیوتری امکان پذیر می کنند. هر دستگاه شبکه در یک بخش شبکه کامپیوتری مجزا عمل می کند و عملکردهای مجزایی را انجام می دهد.

یک شبکه ممکن است به صدها یا هزاران دستگاه مختلف شبکه برای نگهداری و ایجاد شبکه های LAN و WAN مختلف نیاز داشته باشد. دستگاه های شبکه مانند هاب، پل، تکرار کننده، مودم، روتر، دروازه و غیره، بلوک های اصلی یک شبکه گسترده هستند.

تجهیزات شبکه چیست؟

تجهیزات شبکه، دستگاه های فیزیکی هستند که ارتباط و تعامل بین سخت افزار را در یک شبکه کامپیوتری امکان پذیر می کنند. تجهیزات شبکه بلوک‌های سازنده‌ای هستند که امکان ارتباط بین سرویس‌ها و نقاط پایانی را که آن خدمات را مصرف می‌کنند، می‌سازند.

به عبارت دیگر، آنها اتصالاتی هستند که به دستگاه های موجود در یک شبکه اجازه می دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فعال کردن ارتباط در شبکه به معنای هر چیزی است که به داده ها کمک می کند از مبدا به مقصد برسند.

هنگامی که یک شبکه دارای تعداد زیادی دستگاه باشد، بسته های داده زیادی از طریق همان مسیر شبکه منتقل می شود. این می تواند باعث ازدحام و کاهش عملکرد شود. هدف دستگاه های شبکه فراهم کردن ارتباط روان بین سخت افزارهای مختلف متصل به یک شبکه است. افزودن یک دستگاه شبکه به اشتراک گذاری یکپارچه منابع شبکه بین سیستم های مختلف را تسهیل می کند.

انواع تجهیزات شبکه

انواع تجهیزات شبکه در یک بخش شبکه کامپیوتری مجزا کار می کنند و عملکردهای مجزایی را انجام می دهند.

Hub

Hub

هاب یک دستگاه لایه فیزیکی است که به جای فریم ها بر روی بیت های جداگانه عمل می کند. هنگامی که یک بیت، نشان دهنده صفر یا یک، از یک رابط می آید، هاب به سادگی بیت را بازسازی می کند، قدرت انرژی آن را افزایش می دهد و بیت را به تمام رابط های دیگر منتقل می کند. هر زمان که هاب بیتی را از یکی از اینترفیس های خود دریافت می کند، یک کپی را برای تمام رابط های دیگر ارسال می کند.

به ویژه، اگر یک هاب فریم هایی را از دو رابط مختلف به طور همزمان دریافت کند، یک برخورد رخ می دهد و گره هایی که فریم ها را ایجاد کرده اند باید دوباره ارسال کنند. هاب شبکه دارای جداول مسیریابی یا اطلاعاتی نیست که برای انتقال اطلاعات و انتشار تمام داده های شبکه در تمام اتصالات استفاده شود.

Flooding یک تکنیک ساده مسیریابی شبکه کامپیوتری است که در آن یک منبع یا گره بسته ها را از طریق هر لینک خروجی ارسال می کند. پیاده سازی الگوریتم سیلاب آسان است. هاب ها از الگوریتم flooding برای ارسال داده ها استفاده می کنند.

قیمت و خرید هاب شبکه

انواع هاب ها

به طور کلی سه نوع هاب وجود دارد که در زیر آورده شده است.

Active Hub

این هاب ها منبع تغذیه خود را دارند و می توانند سیگنال شبکه را تمیز، تقویت و رله کنند. هم به عنوان تکرار کننده و هم به عنوان مرکز سیم کشی عمل می کند. هاب فعال ممکن است بسته های آسیب دیده را هنگام ارسال تعمیر کند و همچنین می تواند جهت بسته های باقی مانده را نگه داشته و آنها را توزیع کند. اگر یک پورت سیگنال ضعیف اما قابل خواندن دریافت کند، هاب فعال سیگنال ضعیف را قبل از توزیع آن در سایر پورت ها به سیگنال قوی تر بازسازی می کند. اگر هر دستگاه اتصال دهنده در شبکه کار نمی کند، می تواند سیگنال را افزایش دهد.

Passive Hub

هاب های پسیو نقاط اتصال سیم هستند که به ساخت شبکه فیزیکی کمک می کنند. می تواند عیوب و سخت افزار خراب را تشخیص دهد. هاب غیرفعال بسته را از طریق یک پورت می پذیرد و آن را در همه پورت ها توزیع می کند. دارای کانکتورهایی (پورت 10base-2 و RJ-45) است که می تواند به عنوان استاندارد در شبکه شما استفاده شود. تمام دستگاه های شبکه محلی (LAN) به این رابط متصل هستند. این هاب ها سیگنال ها را قبل از انتقال به شبکه تمیز یا تقویت نمی کنند و نمی توان از آنها برای افزایش فاصله بین گره ها استفاده کرد.

Intelligent Hub

عملکردی مشابه هاب های اکتیو دارد و قابلیت های مدیریت از راه دور را ارائه می دهد. آنها همچنین دستگاه های شبکه را با سرعت داده متغیر عرضه می کنند. همچنین به یک مدیر اجازه می دهد تا ترافیک جریان یافته از طریق هاب را نظارت کند و هر پورت را مدیریت کند.

مزایای هاب

  • به دلیل کم هزینه بودن، هرکسی می تواند از آن استفاده کند.
  • از انواع رسانه های شبکه پشتیبانی می کند.
  • وجود هاب بر عملکرد شبکه تاثیری ندارد.

معایب هاب

  • نمی تواند بهترین مسیر شبکه را انتخاب کند.
  • هیچ مکانیزمی برای کاهش ترافیک شبکه ندارد.
  • قادر به فیلتر کردن اطلاعات نیست زیرا بسته ها را به تمام بخش های متصل ارسال می کند.

سوئیچ

سوئیچ

سوئیچ یک دستگاه شبکه چند پورت با بافر و طراحی است که می تواند کارایی (داشتن تعداد پورت های زیاد به معنای ترافیک کمتر) و عملکرد آن را بهبود بخشد. سوئیچ یک دستگاه شبکه است که در لایه پیوند داده عمل می کند. یک سوئیچ دارای پورت های متعددی است که کامپیوترها را می توان به آنها وصل کرد. هنگامی که یک قاب داده به هر پورت سوئیچ شبکه می رسد، آدرس مقصد (آدرس MAC مقصد) را ارزیابی می کند، بررسی های لازم را انجام می دهد و فریم را به دستگاه مرتبط ارسال می کند. سوئیچ قبل از ارسال داده ها، بررسی خطاها را انجام می دهد، و بسیار کارآمد است زیرا بسته های دارای خطا را فوروارد نمی کند و فقط بسته های خوب را به پورت صحیح ارسال می کند.

کار سوئیچ را می توان به راحتی با نمودار زیر نشان داد که در آن میزبان A می خواهد داده هایی را به میزبان B ارسال کند.

قیمت و خرید سوئیچ

انواع سوئیچ

به طور کلی چهار نوع سوئیچ وجود دارد.

سوئیچ مدیریتی

اینها سوئیچ های گران قیمتی هستند که در سازمان هایی با شبکه های بزرگ و پیچیده استفاده می شوند زیرا این نوع سوئیچ ها را می توان برای افزایش عملکرد یک سوئیچ استاندارد سفارشی کرد. قابلیت هایی مانند بهبودهای QoS (کیفیت خدمات) مانند سطوح امنیتی بالاتر، کنترل دقیق تر و مدیریت کامل شبکه را افزایش دهید. علیرغم هزینه بالای آنها، آنها به دلیل مقیاس پذیری و انعطاف پذیری در سازمان های در حال رشد ترجیح داده می شوند.

سوئیچ غیرمدیریتی

اینها سوئیچ های کم هزینه ای هستند که معمولاً در شبکه های خانگی و مشاغل کوچک یافت می شوند. آنها را می توان به راحتی با اتصال به شبکه راه اندازی کرد و بلافاصله شروع به کار خواهند کرد. آنها مدیریت شده “U” نامیده می شوند زیرا نیازی به پیکربندی یا نظارت ندارند.

سوئیچ LAN

سوئیچ های LAN دستگاه ها را در LAN داخلی سازمان به هم متصل می کنند. آنها همچنین به عنوان سوئیچ اترنت یا سوئیچ داده شناخته می شوند. این سوئیچ ها به ویژه برای کاهش ازدحام یا تنگناهای شبکه مفید هستند. آنها پهنای باند را به گونه ای تخصیص می دهند که بسته های داده در یک شبکه همپوشانی ندارند.

سوئیچ PoE:

PoE Gigabit Ethernets از سوئیچ های Power over Ethernet (PoE) استفاده می کند. دستگاه‌های متصل به آن می‌توانند انرژی و داده را از طریق یک خط دریافت کنند، به لطف فناوری PoE، که داده‌ها و انتقال نیرو را از طریق یک اتصال ترکیب می‌کند.

مزایای سوئیچ

  • سوئیچ ها پهنای باند در دسترس شبکه را افزایش می دهند.
  • شبکه‌های مبتنی بر سوئیچ برخوردهای فریم کمتری خواهند داشت زیرا سوئیچ‌ها دامنه‌های برخورد را برای هر اتصال ایجاد می‌کنند.
  • سوئیچ ها کارایی شبکه را بهبود می بخشند

معایب سوییچ

  • شناسایی مشکلات اتصال شبکه با استفاده از سوئیچ شبکه چالش برانگیز است.
  • سوئیچ ها در حالت غیرقانونی در برابر حملات امنیتی مانند جعل IP و ضبط فریم آسیب پذیر هستند.

روتر

Router

روتر یک دستگاه شبکه شبیه به سوئیچ است که بسته های داده را بر اساس آدرس IP آنها مسیریابی می کند. روتر در درجه اول یک دستگاه لایه شبکه است. روتر به عنوان یک دستگاه هوشمند نیز شناخته می شود زیرا می تواند به طور خودکار بهترین مسیر را برای ارسال بسته های شبکه از مبدا به مقصد محاسبه کند. یک روتر آدرس IP مقصد بسته داده را بررسی می کند و از هدرها و جداول ارسال برای تعیین بهترین راه برای انتقال بسته ها استفاده می کند. با استفاده از پروتکل هایی مانند ICMP بین دو یا چند شبکه ارتباط برقرار می کند.

قیمت و خرید روتر

انواع روترها

انواع مختلفی از روترها در شبکه مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر:

روتر بیسیم :

این روترها می توانند یک سیگنال بی سیم در خانه یا محل کار شما تولید کنند و به رایانه ها اجازه دهند در محدوده خاصی به روترها متصل شوند و به اینترنت دسترسی داشته باشند. هنگامی که در داخل خانه متصل می شود، برد روتر بی سیم تقریباً 150 فوت است، در صورت اتصال در فضای باز، برد تا 300 فوت است.

بروتر:

بروتر ترکیبی از یک Bridge و یک روتر است. این به عنوان یک پل عمل می کند و به داده ها اجازه می دهد تا بین شبکه ها منتقل شوند و همچنین می تواند داده ها را در داخل یک شبکه به سیستم های جداگانه هدایت کند، دقیقاً مانند روتر. در نتیجه، عملکردهای یک پل و یک روتر را با مسیریابی برخی از داده های ورودی به سیستم های مناسب و در عین حال انتقال بقیه به شبکه دیگر، ترکیب می کند.

کور روتر:

کور روتر نوعی روتر است که می تواند داده ها را در یک شبکه هدایت کند اما نمی تواند داده ها را بین شبکه ها هدایت کند. این یک دستگاه سیستم ارتباطی رایانه ای است که با اتصال همه دستگاه های شبکه به عنوان ستون فقرات شبکه ها عمل می کند. این توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنتی استفاده می شود و انواع رابط های ارتباطی داده سریع و قدرتمند را ارائه می دهد.

Edge Router :

Edge Router دستگاهی با ظرفیت کم است که در لبه شبکه قرار می گیرد. یک شبکه داخلی را قادر می سازد تا با شبکه های خارجی ارتباط برقرار کند. برای اتصال مبتنی بر اینترنت با شبکه های دور، از یک BGP خارجی (پروتکل دروازه مرزی) استفاده می کند.

Broadband Router:

Broadband Router عمدتاً برای ارائه رایانه‌هایی با دسترسی به اینترنت پرسرعت استفاده می‌شوند. هنگام اتصال به اینترنت از طریق تلفن و استفاده از فناوری Voice over IP (VoIP) لازم است. همه روترهای باند پهن دارای سه یا چهار پورت اترنت برای اتصال لپ تاپ و کامپیوترهای رومیزی هستند.

مزایای روتر

  • مسیریابی پیشرفته، کنترل جریان و جداسازی ترافیک را ارائه می دهد.
  • آنها قابل تنظیم هستند و به مدیر شبکه اجازه می دهند تا سیاست هایی را بر اساس تصمیمات مسیریابی ایجاد کند.
  • این می تواند بهترین مسیر را در سراسر اینترنت با استفاده از الگوریتم های مسیریابی پویا انتخاب کند.
  • این می تواند ترافیک شبکه را با ایجاد دامنه های برخورد و همچنین دامنه های پخش کاهش دهد.

معایب روتر

  • روتر گرانتر از پل یا تکرار کننده است.
  • آنها دستگاه های وابسته به پروتکل هستند که باید پروتکلی را که در حال انتقال هستند درک کنند.
  • روتر از پل ها یا تکرارکننده ها کندتر است زیرا باید انتقال داده ها از لایه فیزیکی به لایه شبکه را تجزیه و تحلیل کند.

Bridge

Bridge یک دستگاه شبکه است که در دستگاه لایه پیوند داده عمل می کند. پل یک تکرار کننده با قابلیت افزوده فیلتر کردن محتوا با خواندن آدرس های MAC مبدا و مقصد است. همچنین برای اتصال دو شبکه محلی که از یک پروتکل استفاده می کنند استفاده می شود. دارای یک پورت ورودی و خروجی است که آن را به یک دستگاه دو پورت تبدیل می کند.

Repeater به طور جداگانه در انتهای مقاله توضیح داده شده است.

انواع Bridge

به طور کلی دو نوع Bridge در شبکه استفاده می شود:

Transparent Bridges

Transparent Bridges نوعی از Bridge است که ترافیک شبکه ورودی را برای تعیین آدرس های کنترل دسترسی رسانه (MAC) نظارت می کند. این پل ها به گونه ای عمل می کنند که برای همه میزبان های شبکه شفاف است. یک پل شفاف آدرس های MAC را در جدولی شبیه به جدول مسیریابی ذخیره می کند و از آن اطلاعات برای مسیریابی بسته ها به مقصد استفاده می کند.

Source Routing Bridges

ایستگاه مبدا عملیات مسیریابی را در این پل ها انجام می دهد و فریم مشخص می کند که کدام مسیر را طی کند. میزبان می تواند فریم را با ارسال یک فریم خاص به نام قاب کشف پیدا کند که با استفاده از تمام مسیرهای ممکن به مقصد در سراسر شبکه منتشر می شود.

مزایای Bridge

  • پل ها ترافیک شبکه را با تقسیم بندی جزئی کاهش می دهند.
  • پل ها همچنین می توانند با تقسیم ارتباطات شبکه به کاهش ترافیک شبکه در یک بخش کمک کنند.
  • Bridge تعداد ایستگاه های کاری متصل و بخش های شبکه را افزایش می دهد.
  • برخوردها را کاهش می دهد.

معایب Bridge

به دلیل فرآیند فیلتر کردن، کندتر از تکرارکننده ها است.

یک Bridge گرانتر از تکرار کننده ها یا هاب است.

Bridge ها برای یک شبکه بسیار بزرگ مقیاس پذیر نیستند.

گیت وی

گیت وی

گیت وی یک گره شبکه در ارتباطات راه دور است که دو شبکه را که از پروتکل های انتقال مختلف استفاده می کنند به هم متصل می کند. دروازه ها به عنوان نقاط ورود و خروج شبکه عمل می کنند زیرا همه داده ها باید قبل از مسیریابی از دروازه عبور کرده یا با آن ارتباط برقرار کنند. ترافیکی که در اکثر شبکه های مبتنی بر IP از حداقل یک دروازه عبور نمی کند، ترافیک بین گره ها در همان بخش شبکه محلی (LAN) است. مزیت اصلی استفاده از دروازه در سناریوهای شخصی یا تجاری این است که اتصال اینترنت را در یک دستگاه واحد یکپارچه می کند. یک گره دروازه در شرکت همچنین می تواند به عنوان سرور پروکسی و فایروال عمل کند.

قیمت و خرید گیت وی

انواع گیت وی ها

گیت وی ها را می توان بر اساس جهت جریان به دو نوع طبقه بندی کرد.

گیت وی های یکطرفه:

این گیت وی ها به هشدارها اجازه می‌دهند فقط در یک جهت حرکت کنند. تغییراتی که در ObjectServer مبدا ایجاد می شود در ObjectServer یا برنامه مقصد تکرار می شود، در حالی که تغییرات ایجاد شده در ObjectServer یا برنامه مقصد در ObjectServer مبدا تکرار نمی شود. گیت وی یک طرفه را می توان به عنوان ابزار بایگانی در نظر گرفت.

گیت وی های دوطرفه:

این گیت وی ها هشدارها را از ObjectServer منبع به ObjectServer یا برنامه هدف و همچنین بازخورد به منبع ارسال می‌کنند. تغییرات در محتوای یک ObjectServer مبدا در یک ObjectServer مقصد یا برنامه در یک پیکربندی دروازه دو جهته تکرار می شود. ObjectServer یا برنامه مقصد، هشدارهای خود را در ObjectServer مبدا تکرار می کند

گیت وی ها را می توان بر اساس قابلیت ها به پنج نوع طبقه بندی کرد.

گیت وی شبکه:

این رایج ترین نوع گیت وی است که به عنوان رابط بین دو شبکه متفاوت که از پروتکل های مختلف استفاده می کنند، عمل می کند. زمانی که اصطلاح دروازه بدون تعیین نوع استفاده می شود، به گیت وی شبکه اشاره دارد.

گیت وی ذخیره سازی ابری:

این نوع گیت وی، درخواست‌های ذخیره‌سازی را به فراخوان‌های API به سرویس‌های مختلف ذخیره‌سازی ابری تبدیل می‌کند. این سازمان ها را قادر می سازد تا فضای ذخیره سازی ابری خصوصی را در برنامه های کاربردی بدون مهاجرت به ابر عمومی ادغام کنند.

گیت وی اینترنت اشیا:

این نوع داده‌های حسگر را از دستگاه‌های IoT جمع‌آوری می‌کند، پروتکل‌های حسگر را ترجمه می‌کند و داده‌های حسگر را قبل از ارسال پردازش می‌کند.

گیت وی اینترنت به مدار (I2O):

این دستگاه های اینترنتی را به ماهواره ها و فضاپیماها در مدار زمین متصل می کند. پروژه HERMES و شبکه آموزشی جهانی برای عملیات ماهواره ای دو دروازه برجسته I2O (GENSO) هستند.

درگاه VoIP Trunk:

این نوع گیت وی امکان استفاده از تجهیزات سنتی خدمات تلفن همراه با شبکه صوتی از طریق IP (VoIP) مانند تلفن های ثابت و دستگاه های فکس را فراهم می کند.

مزایای Gateway

  • یک گیت وی انعطاف پذیری شبکه را با اجازه دادن به رایانه های متعدد برای اتصال به یک دروازه افزایش می دهد.
  • گیت وی ممکن است قادر به تفسیر داده ها از رایانه باشد.
  • ما می توانیم دو نوع مختلف شبکه را به هم پیوند دهیم.
  • یک دروازه می تواند به طور موثر مشکلات ترافیکی را مدیریت کند.

معایب Gateway

گیت وی ها هرگز نمی توانند داده ها را فیلتر کنند.

تبدیل پروتکل انجام شده است، بنابراین سرعت انتقال کندتر است.

مودم

مودم

مودم یک دستگاه شبکه است که سیگنال‌های حامل آنالوگ (معروف به امواج سینوسی) را مدوله می‌کند تا داده‌های دیجیتال را برای پردازش رمزگذاری و رمزگشایی کند. از آنجایی که مودم ها هر دوی این وظایف را به طور همزمان انجام می دهند، اصطلاح مودم ترکیبی از “modulate” و “demodulate” است.

قیمت و خرید مودم

انواع مودم

به طور کلی پنج نوع مودم وجود دارد.

مودم فیبرنوری:

به جای سایر رسانه های فلزی، از کابل های نوری در مودم های فیبرنوری استفاده می شود. سیگنال های داده دیجیتال را به پالس های نوری که از طریق فیبر نوری استفاده می شود تبدیل می کند.

مودم دیجیتال:

داده های دیجیتال توسط یک مودم دیجیتال به سیگنال های دیجیتال تبدیل می شوند. داده های دیجیتال قبل از انتقال از طریق خطوط انتقال دیجیتال بر روی سیگنال های حامل دیجیتال مدوله می شوند.

مودم آکوستیک:

یک مودم خاص به نام “مودم آکوستیک” می تواند یک گوشی تلفن را به ابزاری متصل کند که فروشندگان دوره گرد از آن برای اتصال تلفن های هتل استفاده می کنند. دارای میکروفون و اسپیکر

مودم هوشمند:

مودم هوشمند دارای قابلیت شماره گیری خودکار، شماره گیری مجدد خودکار و پاسخگویی خودکار است. دارای یک ریزپردازنده داخلی است که با استفاده از مجموعه دستورات Hayes AT وظایف شماره گیری خودکار و پاسخگویی خودکار را انجام می دهد.

مودم فاصله کوتاه:

مودم کوتاه مدت مودمی است که بر روی کامپیوتر خانگی شما نصب می شود. آنها معمولاً برای اتصال رایانه های شخصی در یک ساختمان یا دفتر در این منطقه استفاده می شوند و می توانند داده ها را تا فاصله 20 مایلی منتقل کنند.

مزایای مودم

  • برخی از مودم‌ها دارای ویژگی‌های پیچیده پست صوتی هستند که آن‌ها را به عنوان سیستم‌های اطلاعات دیجیتال یا منشی تلفنی هوشمند مفید می‌سازد.
  • از طریق یک وصله نرم افزاری، می توان آنها را تقریباً به هر استاندارد جهانی ارتقا داد.
  • برخی از مودم‌ها از صدا و داده همزمان دوگانه (DSVD) پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که می‌توانند هم صداهای آنالوگ و هم داده‌های رایانه را انتقال دهند.

معایب مودم

  • تعمیر و نگهداری ترافیک وجود ندارد.
  • مودم از مسیر مقصد خود بی اطلاع است.

Repeater

Repeater

Repeater یک دستگاه دو پورت است که در لایه فیزیکی کار می کند. از آن برای تولید مجدد سیگنال در همان شبکه قبل از اینکه خیلی ضعیف یا خراب شود استفاده می شود و به سیگنال اجازه می دهد تا برای مسافت طولانی تری روی همان شبکه منتقل شود. درک این نکته مهم است که تکرار کننده ها سیگنال را تقویت نمی کنند. هنگامی که سیگنال ضعیف می شود، تکرار کننده ها آن را ذره ذره کپی می کنند و آن را با قدرت اصلی خود بازسازی می کنند.

انواع Repeater

بر اساس سیگنال هایی که Repeater ها تولید می کنند.

·Repeater های آنالوگ:

در یک Repeter آنالوگ، داده ها از طریق سیگنال های آنالوگ منتقل می شوند تا دامنه آن افزایش یابد. این تکرار کننده ها در خطوط ترانک برای کمک به پخش چندین سیگنال با استفاده از مالتی پلکسی تقسیم فرکانس (FDM) استفاده می شوند. تقویت کننده خطی و همچنین فیلترها را در خود جای داده است.

Repeater های دیجیتال:

در یک Repeater دیجیتال، داده ها به صورت ارقام باینری مانند 0 و 1 منتقل می شوند. در حین انتقال داده، مقادیر 0 و 1 تولید می شود و قادر به انتقال داده در فواصل طولانی است.

بر اساس انواع شبکه های متصل

  • Repeater های سیمی:

این تکرار کننده ها معمولاً در شبکه های محلی سیمی استفاده می شوند.

  • Repeater های بی سیم:

آنها معمولا در شبکه های محلی بی سیم و شبکه های سلولی استفاده می شوند.

بر اساس دامنه شبکه های LAN.

Repeater های محلی:

آنها بخش های LAN را که فقط کمی از هم فاصله دارند به هم مرتبط می کنند.

Repeater های از راه دور:

آنها شبکه های محلی را که در دوردست قرار دارند به هم متصل می کنند.

مزایای Repeater

  • ریپیترها می توانند فاصله کلی یک شبکه را افزایش دهند.
  • ریپیترها به راحتی تنظیم می شوند و به راحتی می توانند طول شبکه یا ناحیه پوشش را افزایش دهند.
  • ریپیترها تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شبکه ندارند.
  • این یک دستگاه شبکه مقرون به صرفه است.

معایب Repeater

  • ریپیترها قادر به اتصال شبکه های متفاوت نیستند.
  • ریپیترها نمی توانند ترافیک شبکه را کاهش دهند.
  • اکثر ریپیترها در یک شبکه نویز روی سیم ایجاد می کنند و احتمال برخورد بسته ها را افزایش می دهند.

اکسس پوینت

اکسس پوینت

یک دستگاه بی سیم معمولاً با اصطلاح نقطه دسترسی (AP) به کار می رود، حتی اگر از نظر فنی به اتصال سیمی یا بی سیم اشاره کند. لایه پیوند داده مدل OSI جایی است که یک نقطه دسترسی (AP) عمل می کند. یک اکسس پوینت می تواند به عنوان یک روتر یا پل عمل کند و داده ها را از یک نقطه دسترسی به نقطه دیگر منتقل کند. نقاط دسترسی بی سیم (WAP) دستگاه هایی هستند که یک فرستنده و گیرنده (فرستنده گیرنده) را برای تشکیل یک شبکه بی سیم (WLAN) ترکیب می کنند. نقاط دسترسی معمولاً دستگاه‌های شبکه مستقل با یک آنتن، فرستنده و آداپتور داخلی هستند. نقاط دسترسی از حالت شبکه زیرساخت بی‌سیم برای اتصال WLAN به شبکه‌های محلی اترنت سیمی استفاده می‌کنند.

قیمت و خرید اکسس پوینت

نتیجه

تجهیزات شبکه، دستگاه های فیزیکی هستند که ارتباط و تعامل بین سخت افزار را در یک شبکه کامپیوتری امکان پذیر می کنند.

هاب

یک دستگاه لایه فیزیکی است که بیت را دوباره ایجاد می کند، قدرت انرژی آن را افزایش می دهد و بیت را به تمام رابط های دیگر منتقل می کند.

سوئیچ

یک دستگاه شبکه لایه پیوند داده است که یک پل چند پورت با بافر و طراحی است که می تواند کارایی (داشتن تعداد پورت های زیاد به معنای ترافیک کمتر) و عملکرد آن را بهبود بخشد.

روتر

یک دستگاه لایه شبکه مشابه سوئیچ است که بسته های داده را بر اساس آدرس IP آنها مسیریابی می کند.

Bridge

یک دستگاه شبکه است که در دستگاه لایه پیوند داده عمل می کند. پل یک تکرار کننده با قابلیت افزوده فیلتر کردن محتوا با خواندن آدرس های MAC مبدا و مقصد است.

گیت وی

یک گره شبکه در ارتباطات راه دور است که دو شبکه را که از پروتکل های انتقال مختلف استفاده می کنند به هم متصل می کند.

Repeater

یک دستگاه شبکه است که بر روی لایه فیزیکی کار می کند که برای تولید مجدد سیگنال در شبکه قبل از اینکه خیلی ضعیف یا خراب شود استفاده می شود.

مودم

دستگاهی است که سیگنال‌های حامل آنالوگ (امواج سینوسی) را مدوله می‌کند تا داده‌های دیجیتال را برای پردازش رمزگذاری و رمزگشایی کند.

اکسس پوینت

یک اکسس پوینت می تواند به عنوان یک روتر یا پل عمل کند و داده ها را از یک نقطه دسترسی به نقطه دیگر منتقل کند.

Comments

Popular posts from this blog

خرید تجهیزات شبکه